Mitch-Vi.reismee.nl

Gibbon Experience!

Eindelijk was het dan zover, waar we al vanaf Nederland van droomden: de Gibbon Experience! Hoog boven de grond van berg naar berg zweven aan gespannen kabels.

We werden met de auto een stuk richting de jungle gebracht en daar kregen we al een harnas om, waar we ons mee konden vastmaken aan de ziplines. En toen was het een hele klim omhoog in de brandende zon. Helemaal doorweekt en vermoeid kwamen we boven aan en daar stond de eerste echte zipline. We moesten ons zelf goed vastmaken en daar gingen we dan, van de ene bergtop zwevend naar de andere bergtop, wat is dat gaaf zeg! De hoogste zipline was 150m boven de grond, en als je daar aan een kabel bungelt zo hoog boven de jungle, is het toch wel even slikken in het begin. Maar het was genieten hoor, en zo mooi, beneden zeg je over de bomen je eigen schaduw meeglijden. Na nog een stuk gezipt en gelopen te hebben kwamen we bij een andere zipline en toen zweefden we zo onze boomhut in. Er stond 1 hele hoge dikke boom waar ze bovenin 3 platforms hadden gebouwd en dat was onze boomhut. Er was wel zelfs een wc (een gat in het platform, met een hurkwc erboven:P) en een douche, terwijl je douchte had je dus een fantastisch uitzicht over de jungle, dat is nog eens douchen! Einde van de middag gingen we in de buurt nog een stukje zippen en daarna lekker eten.

Op valantijnsdag werden we dus wakker in een boomhut in Laos, en gingen we lopend de jungle in op zoek naar Gibbons, maar helaas hebben we ze niet gevonden:(. Na het ontbijt zijn we verder gaan zippen en waren er zelfs lijnen van 700m lang. Viola redde het alleen niet en moest zichzelf dus nog een stuk verder trekken met de armen, en dat is erg zwaar!

Uiteindelijk kwamen we na een lange afdaling weer bij ons ophaalpunt en reden we terug naar Huay Xai.

Omdat er in Huay Xai echt niets te doen is verder zijn we gisteren gelijk doorgereisd naar Thailand, we zijn nu weer terug in ons vertrouwde Chiang Mai!

Ma E

Wat goed dat jullie het toch nog gedaan hebben, weer een hele mooie ervaring en herinnering erbij en ook stoer dat jullie dat allemaal doen en durven.
Als ik het zo lees (en gehoord) heb kan ik me zeker wel voorstellen dat het prachtig was.
Jammer dat jullie geen gibbons gezien hebben, maar de tocht zelf was in ieder geval onvergetelijk.
Heel veel plezier weer in Thailand en geniet ervan.

Veel liefs en XxxxxX papa en mama

Erik

Super cool!
Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond, maar ik zet m op mijn lijstje haha ;)
Heel veel plezier daar!

Ineke

Wel romantisch hoor, met Valentijnsdag in een boomhut, maar 150 meter hoog is wel heeeel erg hoog.
Veel plezier in Thailand.