Mitch-Vi.reismee.nl

Nieuw Zeeland!

We zijn er! Na 11 uur vliegen zijn we dan in Nieuw Zeeland aagekomen! Koud!! Dat was het eerste wat we merkten toen we om half 1 's nachts aankwamen! Snel naar onze bungalow gegaan en tot 's morgens wakker gelegen vanwege de jetlag. Toen om 9uur de wekken alweer ging toch opgestaan want we gingen onze camper ophalen!!

We hebben een coole camper! (foto!!) en ruimte zat, van binnen bouwen we hem om tot een ruim 2 persoons bed en als we de achterklep omhoog gooien kunnen we koken, even wennen na 5maanden uiteten gaan :P

Gelijk door naar de supermarkt om hem vol te gooien met pasta en blikken tomatensaus en daarna doortuffen naar Amberley. Onze eerste overnachting, ergens in de middle of nowhere op een berg, tussen de bomen staat ergens 1 wc hokje en thats it! De volgende dag onze camper goed ingeruimd en lekker gewandeld.

En toen ging het echt beginnen. Vroeg opgestaan en met ons campertje naar de Lewis Pass gereden om daar heerlijkk te relaxen in de Hotsprings!. Heerlijk die warmte! Gelijk even een douche genomen (want die hebben we niet!).

Fris en fruitig tuften we weer vrolijk verder richting Kaikoura. De volgende dag naar de Whale Watch centre gereden, en wat een geluk, door het wat ruigere weer op zee waren er annuleringen en konden we diezelfde dag nog mee om de walvissen te spotten! Echt Geweldig! We hebben 3 walvissen gezien, op zo'n 20 meter afstand van ons bootje, wat bijzonder om die grote beesten van zo dichtbij te zien! Zeker als ze onder water duiken en heel die staart omhoog komt, super! Verder veel albatrossen en dolfijnen gezien! Na die onvergetelijke middag nog een rondje langs de kust gelopen waar we struikelden over alle zeehonden die daar lekker lagen te zonnen!

In ons informatieboekje stond een gratis camping aangegeven in de richting die we toch opwilden dus besloten we daar heen te rijden. Wat alleen niet in het boekje vermeld stond was dat het nog ruim een uur offroad door de bergen heen was! Pff dat was nog even een lang ritje na al een lange dag! Maar toevallig stonden er nog meer Nederlanders daar (gratis camping hea;) )en 's avonds gezellig bij het kampvuur gezeten met elkaar.

Weer een stuk doorgereden naar Picton, mooie wandeling gemaakt, echt waanzinnige uitzichten, en een stuk van de Queen Charlotte Track gelopen, zo mooi allemaal.

Nieuw Zeeland bevalt ons tot nu toe dus er goed! Lekker rondtuffen in ons campertje, achter iedere bocht zie je weer wat moois. Hebben ook veel geluk met het weer, eerste dagen wat fris maar nu is het prachtig weer! Laten we hopen dat het zo blijft!

Kia Ora!

kirriej

aahhh geweldig!!
Doen jullie maar weer he allemaal.
zelfs zonder wc zijn jullie niet te stoppen :P
nog even lekker genieten daar...
neem maar een zeehondje voor me mee :P

xxx kir

pa&ma E

Het klinkt allemaal weer geweldig.
Kan me voorstellen dat het heel erg indrukwekkend is, die ruimte en ruige natuur en natuurlijk die walvissen, dolfijnen en zeehonden.
Geniet er weer goed van en veel plezier.

Liefs XxxX

Cor en Marijke van Doorn

Wat een feest van herkenning voor ons! Zo leuk om jullie te zien met de bijzondere KIWI camper, wat zijn ze toch leuk maf! Wij hebben uiteindelijk een andere camper gekregen (die meer bij onze leeftijd paste,ha,ha) omdat er iets fout was gegaan, maar we hebben deze natuurlijk in allerlei uitvoeringen gezien. Geniet van jullie reis en wij genieten nog een beetje mee. We zien ons nog zitten in Sapa aan de tafel in het koude hotel (met gelukkig wel een gaskacheltje bij onze tafel)samen met Pierre, die we op facebook volgen en spraken over jullie plannen om misschien naar Nieuw Zeeland te gaan. Het is allemaal gelukt en deze ervaringen zullen jullie reis nog onvergetelijker maken! Groetjes

Shalane

Geweldig om te lezen zeg! het blijft ook wen plezier om jullie verhalen te lezen, zo leuk!
Het lijkt me een super ervaring om de walvissen te zien.
En heerlijk dat jullie lekker overal naar toe rijden.

Veel plezier nog!
Xx

ma&pa m

jullie maken wel veel mooie dingen mee,ervaringen om nooit te vergeten,geniet en hopelijk nog veel andere mooie belevenissen.

Xxx

Erik

Vet hoor dat jullie een camper hebben gehuurd!
En zeker in zo'n land als Nieuw Zeeland moet dat wel goed komen ;)
Have fun!