Mitch-Vi.reismee.nl

Waanzinnig Nieuw Zeeland!

Alweer over de helft! De tijd gaat echt te snel! Hebben dan ook alweer meer dan 3500km afgelegt! En veel moois gezien en gedaan, zo hebben we in het Abel Tasman park gekayakt tussen de zeehonden, echt zo leuk hoe ze met ons mee zwommen!

Maar ook veel gewandeld om de kosten een beetje laag te houden in het dure Nieuw Zeeland, even andere prijskaartjes dan in Azie. Zo hebben we onze eigen Lord of the Rings tour gedaan, de Takaka Hill beklommen en door Chetwood forrest heengewandeld, waar ook Frodo heeft gelopen;) Daar hebben we ook 1 van de mooiste uitzichten gezien in al deze maanden van reizen! Al ging dat wel gepaard met wat hoogtevrees, over de rotsen heenklimmen die ergens boven op een hoge berg lagen te wankelen..snel fotos maken en weer voorzichtig terug klauteren!

Helaas 1 dag regen gehad en dus heel de dag knus in ons campertje gezeten(we mogen niet klagen want hebben verder stralend weer!), de volgende dag wel goedgemaakt door te gaan wild water raften, met stroomversnellingen die de bijpasselijke namen van enkelbreker en monsters 1&2 hadden. Spannend!! We zijn er gelukkig wel zonder kleerscheuren maar met een adrenalinekick vanaf gekomen. Nog wat goud in de rivier geprobeerd te zoeken, maar helaas alleen 2 flintertjes gevonden.

Na even heerlijk bijgekomen te zijn in Westport zijn we langs de kust helemaal naar beneden gereden, om onderweg wel de nodige stops te maken bij al het moois. Bij Cape Foulwind nog meer zeehonden gespot en tevergeefs naar pinquins gezocht. We konden natuurlijk de pancake rocks en de blowholes ook niet overslaan, mooi om te zien maar wel erg toeristisch. Bij Greymouth moesten we wel stoppen om een bier proeverij te doen want daar staat Greymouth om bekend! Wat waren dat lekkere biertjes zeg!

En toen waren we alweer in Franz Josef bij de gletsjes, maar pech pech pech! De wandeling die wij wilden doen bij de Franz Josef gletsjes kon niet meer omdat die 5 dagen eerder voor een deel was ingestort:( Balen! Dus moest je eerst een deel met een helicopter gaan, en dat is duur! Omdat we dus toch moesten vliegen bsloten we om het gelijk wat spannender te maken en te gaan skydiven! En opnieuw wat een pech, hebben we anderhalve dag gewacht, alleen maar erge bewolking en werd het uur na uur weer gecanceld:( Langer konden we toch niet meer wachten dus maar met een camper vol teleurstelling doorgetuft naar het zuiden.

In Wanaka hebben we puzzling world bezocht, erg leuk, ze hebben 4 verschillende illusie kamers, en een groot doolhof. Waar Mitchell met erge frustatie uiteindlijk via de nooduitgang naar buiten is gelopen, haha!

In Queenstown (de adventure capital of the world) heeft Mitchell alvast zijn verjaardagscadeau gehad en zijn we met de shotover jet over de rivier langs de canyons gesjeesd met 90km per uur. Erg spannend hoe je met die snelheid met een cm langs de rotsen naast je raced!
Morgen gaan we met een tour naar de Milford Sounds toe en dan weer verder racen want anders komen we tijd tekort!

Liefs van ons

loes

klinkt allemaal weer super. Jammer van de wandeling/ skydiven.. gelukkig verder wel alles leuk en naar jullie zin zo te horen :D

Heel veel plezier nog verder. En tot snel ;)

xx

Cor en marijke van Doorn

De herinneringen komen bij ons met jullie verhaal weer helemaal terug. fantastisch landschap met al die meren en besneeuwde toppen. Veel plezier verder.
Groetjes,
Cor en Marijke

MarenHen

Geweldig hoor, wat een avontuur, we wensen jullie nog veel vakantieplezier

pa & ma E

Zo te horen/lezen hebben jullie het geweldig daar. Helaas geen grote goud klomp gevonden, dus toch straks weer naar huis ;p
Wat hebben jullie weer veel gezien en enge, mooie, leuke dingen gedaan.

Geniet er maar goed van en heel veel plezier.
Liefs XxxxX

kitty en piet

wat hebben jullie weer een heel leuk verhaal geschreven van de belevenissen in dat prachtige helaas dure land .

Genieten jullie nog maar van alles wat er gaat komen!

groetjes van kit en piet.