Mitch-Vi.reismee.nl

Het is weer voorbij

We zijn alweer terug in Kuala Lumpur, waar we 's morgens vroeg bij aankomst alweer met 26 graden met onze backpack liepen te zeulen.

Maar in NZ natuurlijk nog wel het nodige gezien en gedaan, al was het skydiven toch wel het hoogtepunt denk ik. Omdat de Milford Sounds tour ons vergeten was op te halen (en we toen besloten te skydiven) mochten we de volgende dag met de 5star tour mee (veel beenruimte, glazen dak, lunch enz) voor een 12uur durende dag naar de Fjorden. 5uur heen rijden, anderhalf uur op de boot en weer helemaal terug rijden, wat was Mitch blij dat hij niet zelf hoefde te rijden die dag!

De volgende dag kroop Mitchell zelf weer achter het stuur en hebben we echt een flink eind gereden. Bij het zuidelijkste puntje gestopt (Bluff) om de bekende foto met de wegwijzers te maken. Uiteindeljik helemaal doorgereden naar Dunedin waar we de volgende dag Mitch zijn verjaardag (27 alweer!) vierden door de steilste weg van de wereld te beklimmen! Nog tevergeefs naar de pinguins gezocht maar helaas. 's Avonds bij het beste seafood restaurant uit de wijde omgeving gegeten (het was ook de enige in de wijde omgeving, haha) met een lekker flesje wijn erbij.

Omdat we het walvisspotten en kayakken zo ontzettend leuk vonden zijn we in sneltreinvaart doorgesjeesd naar Kaikoura om daar met dolfijnen te kayakken en walvissen vanuit de lucht te bekijken! Helaas hadden ze geen freedom kayakking en zaten de tours al helemaal vol dus zijn we alleen een vliegtuigje ingestapt om die grote beesten nog een keer te zien! Weer zo waanzinnig, nu zag je ook het hele beest wat nog onder wat zit, wauw! En natuurlijk honderden salto makende dolfijnen gezien!

Als afsluiting wilden we nog lekker relaxen bij de Hanmer Spings (Thermaal baden), maar precies die dag was het een nationale feestdag dus heel NZ besloot tegelijk met ons naar de baden te gaan. Was niet veel relaxen meer, was 1 groot familie water park geworden! 's Avonds naar onze eerste camping terug gereden in de middle of nowhere, lekker kampvuurtje gemaakt, naar de sterren gekeken, toastje erbij, toch nog lekker even relaxen dus.

We konden Nieuw Zeeland natuurlijk niet verlaten zonder de Kiwivogel te zien dus nog even snel langs de dierentuin gegaan en toen maar afscheid genomen van ons fijne campertje.

Nieuw Zeeland was echt zo een waanzinnig land, zeker met de vrijheid van en camper! We zijn nu weer in Maleisie en hebben ons ticket alweer terug naar huis geboekt! Op dinsdag 8 mei landen we weer in Nederland! Dan is ons avontuur helaas toch echt voorbij!

Irulan

Hi mitch en Viola, wat een belevenissen allemaal! Wat een geweldige foto's! Fijn dat jullie weer terug komen maar natuurlijk ook erg jammer dat het avontuur voorbij is.
Veel plezier nog even en tot heel snel! Xx

pa & ma E

Leuk om al jullie belevenissen weer te lezen.
Jullie zullen wel weer erg moeten wennen hier thuis, koud en regenachtig, ander eten etc. Maar ook wel weer een lekkere bruine boterham met kaas ;p
Begrijp dat het voor jullie jammer is dat het voor bij is, maar wij kijken wel uit hoor naar jullie terugkomst.
Wat zullen jullie nog een hoop te vertellen hebben en zeker bij het zien van al jullie foto's en filmpjes.
Daar kunnen we ook wel een paar dagen voor uittrekken zeker :p
Geniet er nog van en we zien jullie dinsdag op schiphol
Liefs XxxxxX

Shalane

Jeetje wat is dat snel gegaan! Voor mij al, laat staan voor jullie! Ik hoop dat jullie wat zon mee brengen dinsdag! Haha goede reis alvast! xxx

kitty en piet

Weer genoten van 't lezen van jullie belefenissen en de leuke foto's .En dan is t zover jullie terug ticket op zak , nog een week genieten en dan weer terug in"'t
natte koele kikkerland . We zien elkaar , en een rustige terug vlucht toegewenst door kitty en piet xxx

tijn

duurt lang!

see you next week :D

Stephanie

Ha Mitchell en Viola,
Jullie reis is bijna voorbij; maar wat was ie lekker lang he! wij zijn nu ook op reis. we blijven 4 maanden weg. ik heb er van genoten om jullie reis te volgen. Lieve groetjes, steef en jour

pa & ma E

Viola en Mitchell geniet nog van jullie laatste dag in Kuala Lumpur. Vanavond vliegen jullie terug naar Nederland, dan zit jullie grote avontuur er alweer op. Maar wat hebben jullie veel gedaan en gezien.
Het is een onvergetelijke reis geweest waar jullie heel veel mooie herinneringen aan zullen hebben.
Een hele goede vlucht vannacht en we zien jullie morgenochtend vroeg.

Liefs XxxxX