Mitch-Vi.reismee.nl

Same Same, but Different

Same Same, but Different! Welcome to Thailand!Taste like Chicken!Never try, Never Know!

Dit zijn een aantal van de oneliners die wij de afgelopen dagen vaak hebben gehoord tijdens onze trektocht door de jungle vanonze junglegids en tevens chef, Mister Pot. Mister Pot diezelf is opgegroeid bij een van de stammen in de jungle was onze begeleider door de jungle.Behalve dat hij ons de weg wees, vertelde hij ook welke noten en vruchten je kon eten, en gaf ze dan ook vaak aan ons om te proberen.Naast zijn kennis van de natuur wist hij ons ook veel te vertellen over de 3 verschillende soorten lady-boys, maar dat verhaal vertellen we wel als we weer terug zijn. Nu eerst maar eens wat vertellen over de trektocht zelf.

Deze tocht die we met 11 man begonnen en met zijn 3'enafmaakte( 2 mensen hadden een kortere tocht en 6 andere haakten afna dag 1)verliep als volgt. De eerste dag werden we met de auto naar de jungle gebracht, van waaruit we naar onze eerste overnachtsplek moesten lopen. Deze trektocht begon relatief ontspannen. we liepen over vlak terrein tussen en door wat beekjes heen. Maar dit veranderde al snel toen de begroeing dichter werd en het landschap heuvelachtiger en we begonnen aan onze klim. Al gauw kwamen wij erachter hoe zwaar het is om met een rugzak in de bloedhitte een berg te beklimmen. Wij waren dan ook blij toen we na 2 uur klimmen even konden uitrusten en afkoelen bij een waterval (zie foto). Hierna moesten we nog even doorbijten want toen werd het echt stijl. Uiteindelijk kwam iedereen doodop en doorweekt van het zweet boven in het dorp waar we zouden overnachten aan. Na het avondeten besloot een groep van zes man dat zij het niet zagen zitten nog een dag door de jungle te ploeteren en haakten af.

Door het afhaken van 6 man, en een ander programma van nog eens 2 man begonnen we dag 2 met zijn drieen. Met dag 1 nog in onze benen zagen we een beetje op tegen de klim die al meteen weer begon. Gelukkig werd het snel minder stijl, en liepen we veel in de schaduw. De tweede dag was de route ook wat korter, maar het duurde uiteindelijk langer omdat Mister Pot ergens in een hoekje in slaap was gevallen na de lunch. (Naar eigen zeggen omdat hij teveel rijstwhisky had gedronken en teveel opium had gerookt(Fly to Buddha))Toen we aankwamen in het dorp zagen we dat er hier een flink aantal kleine onderkomens waren in plaats van 1 hele grote. Hier hadden we samen een bungalow tot onze beschikking (zie foto). Na ons te hebben gewassen in de rivier, en lekker te hebben gegeten genoten we van een drankje bij het kampvuur. Na 2 dagen klimmen maakten we het niet laat, en lagen we al snel te slapen.

Dag 3 beloofde een gemakkelijk dag te worden en dat werd het ook. Na een korte wandeling (+/- 1,5 uur) die veelal af heuvelafwaarts was werden we opgepickt door een pick-up die ons naar de olifanten brahten. Even lekker uitwaaien vanuit de laadbak! Onze rit op de olifant was verre van comfortabel en ook niet ongevaarlijk. We zaten in een soort stoeltje op de rug van de olifant en die schudde flink heen en weer. En als de olifant naar beneden moets schoof je er gemakkelijk uit als je je niet goed beet hield. Onze olifant had weinig oog voor ons, en was vooral bezig de planten langs de route op te eten. Na de olifanten werden we met de pick-up naar hoger gelegen gebied gebracht waar we vervolgens met een bamboevlot de rivier afgingen. Inmiddels waren er weer wat mensen bijgekomen waardoor me we met vlotten tegelijk gingen. Tijdens het varen door de stroming werd je goed nat. En anders probeerden de bestuurders van andere vlotten je er wel af te gooien, nat te spetteren of heel je vlot om te donderen. Bij een aantal vlotten (gelukkig niet de onze)lukte dit ook!

Na de vlotten bracht de pick-up ons terug naar het hotel waar we eindelijk weer konden genieten van een warme douche.

Pa E

Ziet er prachtig uit hoor. En was dat allemaal goed te doen op je teva's. Wel een een watje hoor die afvallers. Echte bikkels gaan gewoon door. Ben benieuwd wat de volgende etappe wordt.

Roos en Geert

Wat een mooie foto's, klinkt geweldig allemaal! Ga nu maar lekker uitrusten van al dat wandelen, dat hebben jullie wel verdiend.

Yoda

Olifanten, raften en Ladyboys. Klinkt weer als een mooi verhaal voor later XD. Zie er naar uit om het allemaal te horen. Veel plezier nog!

Corrie

Viola & Mitchell, wat klinkt dit allemaal geweldig. En wat een mooie foto's. Geniet er van !! Ik vind het trouwens wel super om jullie op deze manier te volgen en kijk uit naar het volgende verhaal en/of foto's.

Chris de M

Ziet er super uit jongen,...

Is het eten ook goed te doen daar?
niet te veel last van de maag?

Nog bizarre insecten gezien in de jungle, hoor dat ze er 3 cm grote muggen hebben...

Super verhaal, ZEer leuke foto's!! Top....

Keep us up to speed....

Jan-Willem

Helemaal top, en knap dat jullie gewoon door hebben gezet. Maar aan de foto's te zien was het ook de moeite waard ^^

Over foto's gesproken. Ik ben niet bang van spinnen maar dat BEEST wat ik zag, was toch een beetje freaky :P

Irulan

Hi Mitchell en Viola,

wat een leuke foto's! Ben jaloers!!!! Wil zelf ook dolgraag die kant weer op. Ik weet als geen ander hoe relax het is om daar te zijn. Heerlijk eten (op dat diertje na dan) en zoveel moois om te zien. Het beste komt nog... Mooi begin van jullie reis. Vraag of je met de olifant kunt gaan zwemmen, dat is echt ontzettend leuk.
Viola, wat staat het jurkje je goed :-).
Gaan jullie nog naar een bergstam toe?
Heel veel plezier en neem een bakje big noodles met oestersaus en kip voor mij ok?! Dan geniet ik ook even mee.. Phat tai met extra ei ook erg lekker... :-). En oja, zeg wel " mai pet" bij alle gerechten anders komen de vlammen uit je oren :-). Mmmmm
Tip: de 7 steps watervallen zijn zeker aan te raden!
Veel liefs xx

ma&pa v.m.

Mooie foto,s ,,leuke tocht. Jullie bungalo zag er best goed uit geen 3 sterren hotel maar toch wel netjes.Indrukwekkende natuur .Hoe gaat het met het eten, bevalt dat?
Wat is jullie volgende bestemming.
Gaan jullie nog langs bij Gilbert?
Veel plezier .
liefs pa&ma xx