Mitch-Vi.reismee.nl

Cambodja!

We zijn nu alweer ruim een week in Cambodja, dus we dachten het wordt weer een tijd voor een update. We vinden het echt super leuk dat jullie onze avonturen hier volgen en zulke leuke reacties achterlaten!

We zijn begonnen in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Wat is het daar chaotisch zeg! Zeker het verkeer, nog erger dan Bangkok denk ik. We hebben voor een dag een tuktuk met driver gehuurd en die heeft ons naar de highlights van Phnom Pehn gebracht. Zo begonnen we in bij de indrukwekkende Killing Fields. Rond 1975 was er oorlog in Cambodja tussen de bevolking zelf. De Killing Fields is 1 van de zoveel plekken waar de onterechte gevangenen naartoe werden gebracht en gelijk werden vermoord. Kogels vonden ze te duur dus werden ze met stokken en hamers doodgeslagen. Er stond ook een boom waar ze de baby's dood tegen sloegen. Dat was allemaal erg aangrijpend om te horen en te zien. Zo was er een monument opgezet waar de gevonden botten en schedels in bewaard werden. Na de Killings Fields zijn we naar het bijbehorende museum gegaan, Toul Sleng. Dat was vroeger een school maar in de oorlog veranderd in een gevangenis. Daar werden de gevangenen eerst dagenlang gemarteld en daarna naar Killing Fields gebracht om te worden vermoord. Er hingen ook overal foto's van de gemartelde mensen. Na deze trieste morgen zijn we in de middag naar het Grand Palace geweest, was een erg mooi paleis, maar na zoveel tempels en paleizen ben je minder snel onder de indruk.

De volgende dag de bus gepakt naar Kampot, een klein rustig stadje aan de rivier. We hebben een scooter gehuurd en zijn samen de Bokor Hill op gereden. Een hele hoge berg (bovenaan was het gewoon koud!) waar bovenop de ghost town was. Een oud Frans station, casino, een huisje. Niet heel bijzonder maar het uitzicht daaren tegen was geweldig!

Na Kampot zijn we door gegaan naar Sihanouk Ville. De badplaats van Cambodja. Helaas waren we flink verbrand dus konden niet echt van het strand genieten. We zijn 1 dagje met de boot mee geweest, de boot ging 3 eilanden af waar we konden snorkelen en een lunch kregen. Jammer genoeg deden onze snorkels het niet goed en kregen we alleen maar zout water binnen. Maar hebben ons op de boot ook goed vermaakt met een boekje en een hengel.

Ondertussen zijn we in Koh Kong, nog niets gedaan hier. Gisteren regende het erg hard! En vandaag is Mitch goed ziek geworden dus die ligt al heel de dag op bed:(

Tot zover deze update, binnenkort gaan we naar Battambang en daarna eindelijk in Siem Reap waar we de tempels van Angkor Wat gaan bezoeken!

Groetjes van ons!

Jan-Willem

Klinkt weer allemaal fantastisch (op dat verhaal van Mitch die ziek is na dan).

Dus de Ghosttown was niet wat jullie er van verwachtte? Zonde :(

En ik geloof graag dat als je tempel/paleis nummer 92749452 ziet dat het niet meer hetzelfde effect heeft als de eerste ^^

Erik

Leuk verhaal!
Lijkt me ook wel bizar om zo'n martelkamp te zien.
En vervelend dat Mitch ziek is, hopelijk knapt ie ouwe gauw weer op!

Corrie

Wat zien jullie weer veel. Ik snap dat je na zoveel tempels er wel even "genoeg" hebt gezien. Maar het zijn tenslotte niet alleen de tempels waar jullie voor gaan. Dat van The Killing Fields is natuurlijk onbeschrijflijk erg. Ik ben benieuwd hoe mensen er daar zelf over praten. Je had toch een lokale gids?

Ik hoop dat Mitch snel weer opknapt!!

Lieve groeten, Corrie

Pa E

Wat vervelend dat Mitch zo ziek is, ik hoop dat hij gauw weer opknapt. Mooi verhaal en indrukwekkende foto's van de Killing Fields. Ik kan me voorstellen dat jullie de tempels nu wel een beetje gezien hebben, maar je gaat Angkor Wat toch wel bekijken? Mitch ik hoop dat je snel weer opkapt en verder kunt met het avontuur!

MarenHen

Heel indrukwekkend, vooral het verhaal en de foto's van de Killing Fields.
Voor Mitch snelle beterschap en geniet van jullie verdere reis als hij weer geheel beter is.
Pas goed op elkaar.

Ma E

Hoi,
Het is toch anders als je het allemaal zelf ziet of dat je er alleen maar over hoort of leest. Dan is het zeker wel heel indrukwekkend.
De meeste tempels en paleizen maken misschien niet meer zo'n grote indruk op jullie, maar ik denk dat Angkor Wat wel weer de moeite waard is. We horen het wel als jullie dat gezien hebben.
Heel veel beterschap voor Mitchell hoop dat hij snel weer opgeknapt is. (het komt toch niet van die "viskommen" soep ;p )
Dan weer heerlijk verder genieten en heel veel plezier.

Liefs en xxxx

ma v m

ik hoop dat Mitchell gauw beter word. [hopelijk teveel gesnoept want dan is het gauw over] wat kunnen mensen
elkaar verschrikkelijke en gruwelijke dingen aan doen . mooi uit zicht jammer dat er verder niets was.
klink ook te gek lekker op de boot genieten en ontspannen
veel liefs ma & pa x

Roos en Geert

Mooie foto's! Mitchell, heel veel beterschap, hopelijk kunnen jullie snel weer verder. Bedankt voor de kaart uit Pattaya, die kwam gisteren aan. Geniet er van!

Yoda

Beterschap aan Mitch... ik hoop dat hij snel weer beter is en dat jullie weer verder plezier kunnen gaan maken ^^

oma Wil

Hallo Viola en Mitchel,
net jullie verhaal gelezen. Hopenlijk ben je inmiddels weer opgeknapt Mitchel en kunnen jullie weer verder gaan met reizen. Wat een verslag over de killing fields, wat lijkt mij dat indrukwekkend. Je leest erover, maar ik denk als je het met eigen ogen ziet dat dat toch heel anders overkomt.Jullie filmpjes en foto's ook gezien en ik moet zeggen dat jullie een overgetelijke reis aan het maken zijn.
Wat een indrukken moeten jullie verwerken, maar dit is iets wat je je hele leven meedraagt.
Lieverds, let op elkaar, groetjes en liefs van oma Wil.

Oma vd Valk

Lieve Viola en Mitchell,

Wens jullie fijne feestdagen in de zon en een goed en gelukkig 2012.
Geniet ervan.

Oma

Naomi

Hoi lieve schatten, zeker weer een hoop mee gemaakt:) blijft erg leuk om te lezen! Ik hoop dat jullie een leuke kerst hebben gehad een ook int nieuwe jaar nog leuke dingen zullen mee maken. Ik zou zeggen blijf vooral posten en ik hoop dat jullie het nog geweldig zullen vinden de komende tijd! Hele dikke kus en alvast een gelukkig 2012:) xxx