Mitch-Vi.reismee.nl

Bamboetreinen, Angkor Wat en dolfijnen

Het is weer een tijdje geleden dat we wat gepost hebben, en ondertussen hebben we alweer veel gedaan. We zijn naar Battambang afgereisd want daar is de beruchte bamboetrein. Wat een ervaring is dat zeg. Het is verre van comfortabel en het maakt een hoop herrie. En als je een tegenligger tegenkomt (Er is namelijk maar 1 spoor voor heen en terug) moet degene met de minste passagiers zijn trein van het spoor halen..(filmpje). Na de bamboetrein zijn we maar gewoon met de tuktuk naar een wijngaard geweest en wijn en brandy geproefd, niet lekker! En hebben we mega grote vleermuizen gezien, de tuktukdriver stak wat vuurwerk af en er vlogen wel 30 vleermuizen rond vanuit een boom. We zijn ook sportief bezig geweest en hebben de Killing Cave bezocht (eerst de berg op klimmen). De mensen werden door de Khmer Rouge de grot in gegooid en op de rotsen gesmeten, ook daar lagen weer de botten van de slachtoffers bewaard. Na Battambang zijn we met de boot naar Siem Reap gevaren. En dan vaar je niet rustig over een riviertje, we gingen dwars door de mangrove heen, als je beneden zat moest je liggen op de bankjes en je hoofd beschermen want de takken kwamen hard aan.

In Siem Reap hebben we natuurlijk de highlight van Cambodja bezocht: Angkor Wat. Wat is dat mooi zeg, en zo ontzettend groot! De eerste dag zijn we rondgereden met een tuktuk en hebben we de grootste tempels gezien, Angkor Thom, Bayon, de Tomb Raider tempel en Angkor Wat. Helaas was het bewolkt en hebben we dus geen mooie zonsondergang bij Angkor Wat gezien. De 2e dag zijn we het grote rondje gaan fietsen, en hebben we de omliggende kleinere tempels gezien, ook mooi maar als je de highlight al hebt gezien ben je toch wat sneller uitgekeken. Dus besloten we om het vanuit een ander punt te kijken en stapten de luchtballon in, prachtig uitzicht!

Vanuit Siem Reap hebben we een lange (en frustrerende, betaald voor een vipbus en je eindigt op de achterbank van een minibus met 17 cambodianen!) busreis gemaakt naar Ban Lung. Daar had je mooie watervallen en een groot Krater Meer. Daar natuurlijk even een verfrissende duik genomen. De volgende dag gelijk door naar Kratie, waar we (op de fiets weer) langs de Mekong zijn gereden om vervolgens met een bootje de Mekong op te gaan en de Irrawaddy dolfijnen te spotten! We hebben ze gespot, maar wel van veraf, ze zwommen niet met ons mee zoals ze in Koh Chang deden.

We zijn nu weer terug in Phnom Penh waar waar we ons visum voor Vietnam aanvragen en met een beetje geluk brengen we de kerst door in Vietnam!

Wim

Eeey, houden julie het wel een beetje vol daar :) ook relaxen he ;);).
Verhalen lezen goed weg, thnx voor de updates. Maken jullie wel genoeg filmpjes/foto's....

grtz,

Wim

Yoda

Nou... waar het ook mag zijn... alvast een prettige kerst toegewenst!

Martijn

En wij maar werken!! :p

Lekker blijven genieten... maar dat lukt aardig zo te zien!

Ma E

Wat een avonturen weer allemaal zeg, we hadden het meeste al gehoord van je. Maar om het weer even te lezen is ook wel weer leuk. Zeker met de filmpjes en foto's erbij.
Was het eigenlijk niet zonde om na zo'n hele lange vervelende busrit weer zo snel weg te gaan daar.
We horen wel of het gelukt is met het visum en of er nog plaats is op het eilandje met kerst.
In ieder geval geniet er weer van en hele fijne (kerst) dagen.
Liefs mama XxxX

MarenHen

Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's en films te bekijken.
We zien uit naar de volgende serie.
Blijf genieten

Groeten
Mar en Hen

Shalane

Klinkt allemaal geweldig! Ik hoop dat het jullie lukt kerst door te brengen in Vietnam!

Xxx
P.s leuk jullie kaart wat we hebben ontvangen op het paleisje!

kitty en Piet

Wij genieten van jullie avontuur en van de foto"S video
en leuke verhalen ,en alvast fijne kerstdagen samen

groetjes van ons!!!!!

loes

Klinkt allemaal geweldig....

Alvast een fijne kerst toegewenst.

Dikke kus loes

kirsten

mwah ach....jullie stappen een fucking luchtballon in om ander uitzicht te hebben!! geweldig man!!
Ik ben nog steeds stinkend jaloers maar zal jullie zeker missen met de kerst.
Alvast fijne kerstdagen toegewenst! dikke kus xxx kirriej

Pa&Ma

Hoi Viola&Mitchell
Een late reactie maar we zaten even zonder internet en telefoon.(UPC AANGESLOTEN)Het ziet er allemaal bijzonder en mooi uit zeker vanuit de lucht.Vraagje;zijn de foto,s nou zo donker of zijn jullie zo lekker bruin?Het blijft leuk om de verhalen te lezen . We hopen dat het lukt met het visum en wensen jullie alvast een fantastische kerst met nog meer mooie-leuke belevenissen toe.
groetjes Pa&Ma xxx

Oma Emans

Hallo Kinders,
Hier is Oma Emans. Ik heb alles gezien en wat genieten jullie. Ik vond het angstig dat je naar beneden bent gegaan maar je zat gelukkig goed vast.
Nu kinders alles goed en groetjes van Oma Emans en hele fijne kerstdagen.