Mitch-Vi.reismee.nl

Actief laatste weekje Vietnam

We gaan morgen alweer weg uit Vietnam, er zit alweer een maand op! We hebben in Vietnam echt een hoop gezien en gedaan. Na de tour door de Highlands zijn we gestopt in Hoi An en Hue. Lekker uitgerust en wat sightseeing gedaan.

Met de slaapbus (zie foto) naar Hanoi gereden, en daar was het alweer een flink stuk kouder! In het noorden van Vietnam is het in deze periode echt koud! Iedereen loopt met mutsen en handschoenen, net Nederland dus. Hanoi vonden we niet zo een leuke stad, veel te groot en chaotisch dus hebben we lekker een tourtje naar Sapa geboekt.

Wat is Sapa mooi zeg! Bergen vol met rijstterassen en kleine hutjes. Het was daar nog kouder want we zaten hoog in de bergen, het miste ook behoorlijk en konden soms maar 1 meter vooruit kijken. Maar zodra de mist een beetje optrok was het uitzicht echt weer waarzinnig gewoon! Onze gids was een vrouwtje uit 1 van de dorpjes en we hadden heel de weg een escorte van allemaal dorpskinderen in originele Vietnamese kleding. 's Avonds een homestay met onze groep (2 Nederlanders en een Fransman) was erg gezellig, we kregen weer een fles Happy Water (rijstewijn) na het eten;-). De volgende dag weer genoten van de prachtige wandeling en overnacht in een ijskoud hotel, gelukkig kregen we wel een elektrisch dekbed.

Eenmaal terug in Hanoi hadden we het gelijk wel weer gehad daar en een ander tourtje naar Halong Bay geboekt. Naar de James Bond eilanden! Door de Bond eilanden heen gekayakd en 's avonds was er karaoke op de boot.
De volgende dag naar de Cat Ba islands toe, waar we een 'wandeling' door het national park zouden maken. Het was een in het echt een steile lange glibberige weg de berg op. Bovenop de berg stond het gammelste en verroestte torentje dat we ooit hadden gezien. Bovenop had je een mooi uitzicht over heel het eiland, al moest je wel uitkijken want er ontbraken allemaal planken in de vloer. Nadat we naar beneden geglibberd (en Viola een stukje gegleden) hebben we ons opgefrist en naar Monkey Island gevaren. Zoals de naam al verraad zitten er op het strand allemaal kleine aapjes. Erg leuk maar wij zijn natuurlijk weer de berg opgeklommen op het eiland. En die was wel echt gevaarlijk. De berg bestond uit alleen maar rotsen die steeds puntiger en scherper werden, en het was hoog!

Maar we hebben het allemaal overleefd en zijn weer terug in Hanoi. Morgen vertrekken we naar Vientiane (Laos). We hebben een bus geboekt waarvan we later allemaal horror verhalen over horen, 30uur in een slechte bus zonder wc met vogels kippen en varkens! We zijn erg benieuwd dus hoe het morgen zal zijn.

En we hebben ook een vliegticket geboekt naar.....Nieuw Zeeland!!! Op 1 april (het is geen grap!) vliegen naar Nieuw Zeeland toe voor een maand!

Tot zover deze update, en we laten wel weten of de bus met de varkens hebben overleefd;-)

Yoda

Naar Nieuw Zeeland toe. Toemaar. Veel plezier in Laos!

Pa & Ma E

Leuk verhaal weer, fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en zoveel mooie dingen zien. Het zal echt een onvergetelijk avontuur worden voor jullie met heel veel indrukken en belevenissen.
Veel succes in de bus morgen en geniet ervan, ook van de kippen en varkens :p
Te gek hoor, dat het gelukt is met een ticket voor Nieuw Zeeland, maar je weet het, eerst nog goed gaan genieten in Laos, Maleisië etc.
Heel veel plezier en geniet ervan.
Liefs XxxxX

kitty

Wat hebben jullie weer een hoop meegemaakt zeg en wat ontzettend leuk verhaal geschreven. Veel plezier in Laos en dan op naar Nieuw Zeeland ik kijk al uit naar dat reis verhaal .
Heel veel plezier van ons. xxx

Shalane

Leuk verhaal hoor!
Dat meen je! Nieuw Zeeland.. Wow! Helemaal geweldig! Maar geniet eerst nog even voor dat jullie de volgende geweldige belevenis mee gaan maken!
Ik vertel elke keer alles door een de geïnteresseerde collega's ;) en je kaart hangt er nog! :D xxx

ma E

hey, hebben jullie de site aangepast. Is dat een eigen foto die nu bovenin staat. Mooi hoor!
Liefs XxxX

Cor en Marijke van Doorn

Leuk verslag Viola en voor ons heel herkenbaar, zeker waar het Catba betreft met de steile berg, die herinneren we ons nog als de dag van gisteren, steil en moeilijk begaanbaar. leuk dat het gelukt is om naar Nieuw Zeeland te gaan, we zijn er zeker van dat dit ook een fantastische ervaring wordt.Groetjes ook aan Mitchell vanuit Hoi An.

Stephanie (nicht)

Dag avonturiers,
Jullie zijn echt wel actievelingen.
Dat kanoen klinkt ook wel heel mooi. Geen last van spierpijn gehad?
30 uur zonder wc! Ai.. Succes!
Jouri en ik gaan in April ook 4,5 maand weg, nog goede tips? Groetjes :)

Amber

Hallo!!!
Viola alleerste nog van harte gefeliciteerd!! Het klopt toch dat je jarig bent geweest? Dat stond bij ons op de kalender in de wc althans :P Hebben jullie het nog gevierd?

Spannend naar New Zealand!!! Daar schijnt het ook erg mooi te zijn. Lord of the rings hebben ze daar gefilmd toch?

Tot horens!!
kuss Amber

Stephanie Braaksma

beetje laat, maar heeeeel veel plezier in nieuw zeeland!!