Mitch-Vi.reismee.nl

Laos: Please Don't Rush

Sabaidee!

Wat een rust hier in Laos, we komen helemaal bij na het drukke Vietnam. Iedereen is hier zo relaxed, ze laten je met rust (je kan dus gewoon over straat lopen zonder: Tuktuk?!Tuktuk tomorrow?!Massage?! te horen van iedereen). De mensen zijn hier zelfs zo relaxed dat we ze al een paar wakker moesten maken als we wilden afrekenen na het eten!

We zijn in Vientiane begonnen om daarna door te reizen naar Vang Vieng. De partyplek van Azie! Als je bij een restaurant de menukaart open slaat heb je keuze uit een gewoon menu of een Happy menu. Ze hebben opium thee, mushroom shakes, happy pizza's en een kilo wiet. Niet zo vreemd dus dat de mensen hier rondlopen alsof ze pinquins zijn! En de barren zijn echt geweldig hier! Er staan allemaal houten bedden met kussen, met grote tv's waar heel de dag Friends, South Park of Family Guy wordt uitgezonden. Heerlijk genieten met een lekkere fruitshake:-) 's Avonds lekker bij een kampvuur zitten met een bucket vol drank. Je kunt niet in Vang Vieng zijn zonder te zijn gaan tuben. Met een grote band de rivier af dobberen waar aan alle kanten barren staan. Hun gooien een touw uit en trekken je zo naar binnen. Daar kun je dan een lekker drankje doen, van de glijbaan of met een touw het water in slingeren. Daarna dobber je weer door naar het volgende barretje. Heel relaxed allemaal.

In dit vakantieoord hebben we ook nog wel wat ondernomen, we zijn op de fiets naar de Blue Lagoon gefietst (echt de bobbeligste weg ooit) waar je een duik kon nemen in het heldere water. Nog een grot bezocht en nog een berg opgeklommen (Mitch houdt erg van klimmen;-)).

Na bijna 2 weken vakantie gevierd te hebben zijn we in Luang Prabang. Hier is niet zoveel te doen (nog meer grotten en tempels...) dus morgenavond vertrekken we naar Huay xai, waar we de Gibbon Experience gaan doen! Door de bomen slingeren en slapen in boomhutten.

Groetjes uit Laos

Shalane

Relaxt! Wat heerlijk voor jullie om even 2 weken voor de rust te kunnen genieten. Heerlijk dat je kan dobberen van bar naar bar :p
Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! Nu ga ik werken :p

Xxx

Ma E

Na al die inspanningen mocht het ook wel even wat rustiger aan. Jullie hebben al zoveel gedaan. Het klinkt allemaal heerlijk relaxed. Nu verder naar het volgende avontuur. Hoop dat het lukt met de Gibbon experience :)

Ma&Pa vm

veel plezier met jullie volgende avontuur
het was een leuk verhaal met mooie foto,s

liefs pa&ma
xxxxx

Ramon

Kick verhaal.

Roos

Mooie foto's weer :) Jullie hebben het toch wel lekker daar met het weer, hier vriest het en er ligt sneeuw. Maar deze week wel schaatsen!! Bedankt voor jullie kaart uit Vietnam, die kwam vorige week aan. Veel plezier weer de komende tijd, we wachten op de volgende blog.

Amber

Hallo daar! Kaartje inmiddels ontvangen, leuk!! :) Gaan jullie nog naar New Zealand? Hier is het inmiddels ijs en ijskoud! Ik persoonlijk ben het alweer een beetje beu en wacht met smart op het voorjaar en de zomer ;) Ben wel jaloers als ik jullie zo lekker in je korte broek en t-shirt zie :P xx

Kitty en Piet.

Leuke foto's, en weer een geweldig avontuurlijk verhaal .
We hebben jullie kaart ontvangen , hartelijk dank hiervoor
Veel plezier met jullie Gibbon avontuur en slaap lekker
in jullie boomhut . groetjes uit wit Nederland , Brrrrrr.