Mitch-Vi.reismee.nl

Terug in Thailand

We zijn weer terug in Thailand, lekker vertrouwd nu. Onze eerste dagen hebben we weer in Chiang Mai doorgebracht, we vinden het daar zo leuk! Lekker een kookcursus Thais gedaan, kunnen nu zelf de lekkerste Pad Thai maken..hmmm. Mitchell is nog een dagje down hill gaan mountainbiken! Was nog best een pittig tochje, was echt stijl naar beneden..offroad. (Gelukkig is hij maar 2x over de kop geslagen :P).

Na Chiang Mai zijn we doorgereisd naar Kanchanaburi, daar in de buurt is de Bridge over the river Kwai. Een tourtje daarnaar toe geboekt dus ook naar de HellFire Pass gegaan. Ook dat was wel weer indrukwekkend om te horen en te zien. (In de 2e wereldoorlog waren er veel mensen gestorven aan het maken van de brug en de treinrails door de berg aanleggen).

Maar buiten al die geschiedenis hebben we ook de Seven Steps Waterfalls bezocht. Natuurlijk zijn we helemaal naar boven geklommen om ook de 7e te bekijken, aardige klim nog! Bij de 4e waterval kon je ook van een rots het water inglijden en zaten er allemaal vissen in het water die hapjes van je wilde nemen! ( een gratis fish spa dus).

Omdat dit onze 2e reis in Thailand was kregen we maar een 15 daags visum, dus moesten we die even gaan verlengen door een uitstapje naar Myanmar te maken! Met de boot over gevaren, een bakje myanmarse koffie gedronken en we hadden weer een nieuwe Thais visum.

En toen gingen we het zuiden van Thailand verkennen (heerlijk op de stranden relaxen dus;-)). Eerst tussen de apen op het strand bij Krabi gelegen en toen door met de boot naar Koh Phi Phi. Koh Phi Phi is echt een party eiland. Heel het strand staat volgebouwd met clubs en je kan overal op straat emmers (van die hele grote) met drank kopen. Wij zijn bescheiden geweest en hebben het bij een kleine bucket gehouden:). Maar voor we 's avonds aan de buckets begonnen zijn we overdag gaan island hoppen. Met een bootje de omliggende eilandjes af. Monkey beach (maar hebben al zoveel apen gezien ondertussen) en zwemmen en snorkelen in het helderste water dat we ooit gezien hebben. Wat een mooie vissen zagen we zeg, van die felgekleurde! Na het snorkelen op het strand gelegen waar ook The Beach is opgenomen, wij vermaken ons wel dus;).

Koh Phi Phi vonden wij toch net iets te druk dus zijn we naar het rustige Koh Lanta gegaan. Lekker een bungalowtje vlak bij het strand genomen (ging het regenen..). 's Avonds nog met een vriend van Mitchell afgesproken die daar nu woont en gezellig wat gedronken.

Dat was ons 2e Thailand avontuur, vooral gerelaxed dus! We zijn nu alweer in Maleisie, waar we ook weer beginnen met relaxen, willen niet overspannen raken van al dat reizen;)

marloes

ben wel jaloers op al dat relaxen.. hier maar een hoop stress door alles wat er nog te gebeuren staat..

have fun in elk geval en niet te lang weg blijven hoor.. missen jullie!!!

Ma E

Het klinkt weer erg vervelend allemaal zeg :) hoe houden jullie het vol :p

We verheugen ons nu wel op een lekker thais etentje hoor, als jullie weer thuis zijn.

Geniet er maar weer goed van en heel veel plezier.

Liefs en XxxxxX

MarenHen

Jullie hebben weer een hoop gezien en het is leuk dat wij langs deze weg ook een beetje kunnen genieten.
O, en die uitnodiging voor het Thais eten krijgen we nog wel en anders komen jullie maar bij ons koken.
Geniet maar zo lang mogelijk en pas een beetje op elkaar.

MarenHen

Jooppie

Lachen zeg, vergeet in maleisie de theeplantages niet !!

Amber

Klinkt relax zeg maar :P Had alweer tijdje niks getypt.
Druk druk druk, kutsmoes ik weet het.
Maaar hier wordt het langzaam voorjaar, kan niet wachten, dat wordt barbequen!! Dan zijn jullie er ook weer :D